Köpvillkor

Vilka handlar du av?

Du handlar av lampemesteren.se som är en del utav Lampemesteren A/S.
Huvudkontoret ligger i Ringkøbing, Danmark – på adressen:

Lampemesteren.se
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing
Danmark


Org.nr: DK-24210081
E-post: info@lampemesteren.se
Telefon: 085 2503 870

VILLKOR

Vid köp på denna webbplats godkänner och accepterar du automatiskt följande villkor. Vi rekommenderar därför att du läser igenom villkoren grundligt innan du handlar hos oss.

Vi levererar i hela Sverige och finns inte en specifik önskan om annat, skickar vi med GLS. Leveransen är gratis vid köp över  999,- SEK

Leveranstider

Observera att leveranstiderna är en vägledning i förhållande till de uppgifter som den aktuella leverantören har givit oss. Det kan förekomma att vissa artiklar är tillfälligt slut och därmed kan det ta längre tid än det som anges. Särskilt för de utländska leverantörerna kan detta inträffa. Vi kontaktar dig så snart vi vet en ny förväntad leveranstid.

Pallförsändelser:
Några varor ska levereras på ½-pallar på grund av känslighet och skrymmande storlek på varorna. Pallförsändelser kan inte levereras till utlämningsställe utan endast levereras till hem- eller företagsadress.
Försändelsen måste kvitteras vid mottagningen. Vi transporterar kantleverans för pallförsändelser och här blir du ombedd att se till att transportören enkelt kan komma fram till leveranspunkten. Kantleveranser måste kunna placeras på fasta ytor och kan därmed inte avlämnas på gräs eller grus, eftersom detta kan äventyra produktens skick.

Köp av varor

När du har valt de varor du önskar och placerat dem i varuorgen, ska du fylla i dina personliga uppgifter så som namn, adress och betalningsinformation. När detta är gjort kommer du få en orderbekrfäftelse skickad till din mail. Var uppmärksam på att detta inte är din slutfaktura.

I mailet med orderbekräftelsen kommer du även hitta en länk där du kan följa din orderstatus och se din förväntade leveranstid.

Så fort betalningen är godkänd och varan är registrerad i vårat lager, kommer du få ett mail med leveransbesked av din order. Du får även ett försändelse-id som gör att du kan följa din leverans. I mailet hittar du även bifogat en kvittens i form av din slutfaktura. Lampemesteren debiterar ditt köp så fort varan lämnat vårt lager.

Om du har ytterligare frågor angående ditt köp hos Lampemesteren eller om du önskar personlig service och vägledning, är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 085 2503 870 alla vardagar mellan 8.30 och 16.00 eller skicka ett mail till: info@lampemesteren.se, vi sitter redo för att hjälpa dig på absolut bästa sätt vi kan. Du kan även läsa vår FAQ där du hittar svar till de flesta frågor.

Betalning

Hos Lampemesteren.se kan du betala med betalkort som; VISA, VISA Electron Mastercard, Maestro och JCB kort. Beloppet dras från ditt konto först när varorna lämnar vårt lager. Alla priser på Lampemesteren.se är angivna i SEK och är inklusive 25% moms.

En klassisk banköverföring är också en betalningsmöjlighet, där vi skickar varan så snart betalningen är registrerat i vårt system.
EDI/EAN-fakturering som används i den offentliga sektorn finns också tillgänglig. Detta är något som oftast används av den offentliga institutionen.

Klarna
Alla betalningar som genomförs i Klarna Checkout görs direkt till Klarna AB. Klarna AB övertar därmed det juridiska ansvaret från Lampemesteren.se gällande kunders betalningar; kortbetalningar, fakturor, delbetalningar och återbetalningar. Alla frågor kring dina betalningar sköts av Klarnas Kundtjänst.

På Klarna 'Mitt Klarna' hittar du all information om dina köp, fakturor etc - besök www.klarna.com

Privatlivspolitik

Hos Lampemesteren samlar vi in och använder en rad olika personupplysningar om dig i förbindelse med ditt köp hos oss.

Nedan hittar du vår Privatlivspolitik som du kan läsa om du gärna vill veta mer om varför, och hur vi på ett säkert sätt behandlar dina personupplysningar.

Här hittar du hur vi på Lampemesteren förhåller oss till personuppgiftslagen från. 25 maj 2018.

Läs vårt Privatlivspolitik her

Cookies

Facebook advanced matching
Genom att acceptera användningen av marketing cookies samtycker du till användningen av Facebook Advanced Matching, vilket förbättrar vår Facebook Ads-attribution och konverteringsspårning. Vi samlar in och delar krypterad information med Facebook (Meta) baserat på ditt namn, telefon, e-post och adress. Denna information används sedan av Facebook för att identifiera din profil och sedan skapa målgrupper med liknande personer. Du kan när som helst välja bort marketing cookies via vår cookiepolicy.

Google Ads Enhanced ecommerce
Genom att acceptera användningen av marketing cookies  samtycker du till användningen av Google Ads utökade konverteringar, vilket förbättrar vår Google Ads-attribution och konverteringsspårning. Vi samlar in och delar krypterad information med Google (Alphabet Inc.) baserat på ditt namn, telefon, e-postadress och adress. Denna information används sedan av Google för att identifiera din Google-profil och spåra ditt köp. Du kan när som helst välja bort marketing cookies via vår cookiepolicy. Dessutom kan Google-användare kontrollera vilka annonser de ser på Googles tjänster, inklusive kund matchnings annonser, under Googles annonsinställningar.

Leverans

Vi levererar inom Sverige med GLS och postNord, och vi levererar fraktfritt vid köp för minst 999SEK.

Den förväntade leveranstid förutsatt att varan finns i lager är vanligtvis 2-4 arbetsdagar, för vissa produkter är det en längre förväntad leveranstid till vårt lager. Du kommer kunna följa din order via den länk som skickats till dig i förbindelse med när du lagt din order. Om leveranstiden inte kan uppnås kommer du få en uppdatering från oss. Om det är en beställningsvara syns produktionstiden under varuinformationen och skall därför tilläggas på den förväntade leveranstiden.

Vid förseningar av från vår leverantör kan lampemesteren inte ta något ansvar.

Vi skickar alla försändelser som paket. Detta gör det möjligt för dig att spåra ditt paket, om det skulle uppstå några problem eller om varorna är försenade. Vissa varor skickas ut på ½ pall på grund av vikt, storlek eller om varan är stöttålig.

Du ombes att kontrollera försändelsens innehåll innan montering. Om detta inte gjorts inom rimlig tid(2-4 dagar) efter du mottagit försändelsen, kan lampemesteren inte hållas ansvarig för eventuella skador. Samtidigt ombes du att kolla om något saknas din leverans samt att alla produkter du fått stämmer överens med vad du beställt. Om paketet och/eller innehållet är skadat eller felaktigt när du tar emot din leverans ska du genast upprätta en reklamation via länken du fått från oss. Här kommer du vägledas genom flera steg, där du bl.a. ska bifoga bilder. Din reklamation kommer därefter att hanteras av vår kundservice. Vi strävar för att lösa din reklamation så snabbt vi kan.

Vi packar alltid varorna med största omsorg, så risken för fraktskador minimeras.

Prisgaranti

Hos Lampemesteren.se eftersträvar vi att ha det bästa priset på varorna du finner å vårt breda sortiment.

För att säkerställa en rättvis jämförelse ska priset vi konkurrerar med uppfylla dessa enkla krav innan du kontaktar oss:
  • Varan på Lampemesteren.se ska vara märkt med ”prisgarantiikonen”

  • Varan ska finnas på lager/tillgängliga i den butiken vi jämförs med.

  • Prisgarantin gäller endast varor som omfattas utav de svenska reglerna om mervärdesskatt, tull, garanti och konsumentskydd.

  • Det skall finnas dokumenterade bevis på varan du har hittat. Beviset kan vara i form av länk, bild av fysisk reklam eller liknande. (Vi förbehåller oss rätten till att avvisa bevis som kan justeras, t.ex., mail och muntliga erbjudanden)

  • De varor du köper hos Lampemesteren.se är inklusive frakt och ljuskälla. Därför jämför vi alltid varans pris exklusive frakt samt ljuskällor – om detta debiteras separat.

  • Vi jämför det erbjudandet du har hittat hos en annan butik. Innebär det erbjudandet att varan måste avhämtas så jämför vi priset på upphämtning. Levereras varan kommer vi jämför priset inklusive leverans.

  • Prisgarantin gäller varor som faktiskt finns tillgängliga. Därmed inte vid köerbjudanden, samköpserbjudanden och/eller erbjudanden där antalet eller tiden är begränsad.

  • Prisgarantin gäller inte erbjudanden där medlemskap påkräves. Eller erbjudanden där någon form utav köp garanterar erbjudandet.


  • OBSERVERA – vi förbehåller oss rätten till att försöka köpa varan, på så sätt säkerställer vi att alla de ovanstående regler och kriterier uppnås.

    Hittar du, inom 7 dagar efter att varan skickats iväg, varan billigare någonstans där alla kriterier ovan uppnås, så kan mellanskillnaden återbetalas. Du kontaktar då Lampemesterens kundservice, så hjälper vi dig.

    Kontakta oss på info@lampemesteren.se eller på telefon 085 2503 870. Du når oss alla vardagar mellan 8.30 – 16.00, eller via chattfunktionen.

    Ångerrätt

    Hos lampemesteren erbjuder vi 100 dagars full returrätt från den dagen du tar emot dina varor.

    Vi ber dig helt enkelt skapa din retur via länken vi skickade till dig när du la din beställning hos oss. Strax efter kommer du att få en returetikett som dras av från kredit du har hos oss.

    Kom ihåg att varan alltid måste returneras i originalförpackning och samtidigt utan skada (inget klotter eller onödig användning av tape på originalförpackningen), och att du alltid får ett kvitto på försändelsen som returneras hos ditt postombud.

    Om du har beställt en lampa, där du har valt en gratis ljuskälla eller om den levererades med från leverantören, måste denna ljuskälla också returneras.
    Om ljuskällan inte är med din returnerade beställning, faktureras du för ljuskällan.
    Detta innebär att om du har köpt en lampa till ett värde av 1 000kr, och valt en gratis glödlampa till ett värde av 50 DKK, kommer du att få tillbaka 950 DKK om ljuskällan inte har skickats tillbaka till oss.

    Den enda utgift du kommer få när du ångrar ditt köp är frakten för att skicka artikeln tillbaka till oss. Felaktig eller oförsvarbar inslagning kan leda till godsskador med den följd att vi avvisar dina rättigheter till återbetalning, så kom ihåg att vara försiktig. Du är alltid välkommen att kontakta oss för råd och vägledning om transport.
    Din beställning måste returneras till oss utan onödigt dröjsmål och helst inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du ansvarar för de direkta kostnaderna i samband med retur av varorna.Du ansvarar för varorna från leveransen vid retur och bär ansvar för att varorna är ordentligt förpackade.Om föremålet har monterats eller på annat sätt visar tecken på slitage, användning och/eller skada förbehåller vi oss rätten att vägra att returnera varorna.

    Varan skickas till:
    Lampemesteren.dk
    Odinsvej 6 - Port 32-35
    6950 Ringkøbing

    Lampemesteren.dk rekommenderar att varorna returneras som paket med försändelse-id. På detta sätt är det möjligt att spåra paketet och därmed ta bort tvivel om varan har levererats till Lampemesteren.se.
    Dessutom har du möjlighet att spåra paketet om leveransen inte har skett.
    På grund av sin sort kan vissa varor inte returneras med vanlig post. Detta gäller stora, tunga eller på annat sätt ohanterbara produkter eller för stora mängder. Returkostnaderna förväntas uppgå till maximalt de priser vi har förhandlat hem med våra partners och vi kan kontaktas för en möjlig uppskattning.

    Varor som returneras på begäran, eller skickas utan porto, kommer att nekas av Lampemesteren.dk.
    När vi har mottagit varan och godkänt returen, överför vi inköpsbeloppet till ditt konto så snart som möjligt i enlighet med § 21.1 i konsumentköpslagen st.3 och 4. Vi återbetalar endast det kreditkort som varorna har köpts med. Detta för att undvika olaglig användning av stulna kreditkort. Om du har fått varan i present och därmed inte är innehavaren av kortet som använts under den ursprungliga beställningen, är det möjligt att få pengarna överfört till ett annat kontonummer. Kom ihåg att ansluta registrerings- och kontonummer för banköverföring i sådana fall. Och kom ihåg att alltid spara kvittot som bevis på leverans.

    Du kan även...

    Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta Peder Frølund eller Jørgen Bækgaard Andersen hos Lampemesteren.
    Om vi inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål med följande:

    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    naevneneshus.dk

    Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

    Värdesänkning – Från E-märkets guide för uträkning

    Om konsumenten har använt varan resulterar det i en värdeminskning. Hanterar konsumenten varan på et sådan sätt att utöver det som är normalt och varans värde minskar, har Lampemesteren.se rätt till att göra avdrag för denna värdeminskning vid återbetalningen. Värdeminskningen beräknas som skillnaden mellan varans säljpris och varans marknadspris vid försäljning efter returneringen.

    Marknadspriset skall beräknas till ett värde i detaljhandeln mellan nätbutik och konsument. Inte som vid försäljning mellan nätbutiker, eller mellan konsumenter.

    I vissa fall har varor, på grund utav konsumenten, inte längre något värde. Du kan i dessa fall inte kräva att få köpesumman i retur.

    Emballaget kan ha betydelse för nedskrivning utav köpesumman. Öppnar, skadar, eller tappar du bort originalförpackningen kan en värdeminskning komma att diskuteras. Har emballaget betydelse för varans värde vid vidareförsäljning kommer priset för nytt emballage dras av.

    LINK

    Se mer om returnering utav varor HÄR

    Reklamation

    Alla varor är omfattade av köplagens regler om 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan klaga på fel eller om något saknas till din vara, inom 3 års efter ditt köp. Reklamationsrätten täcker inte om fel, skador eller slitage uppstår på grund av felaktig användning, saknande av underhåll eller normalslitage.

    Vid reklamation, fel och/eller om du saknar din leverans ombes du att använda länken som skickats till dig per mail.
    Du kan läsa mer om returer och vart du hittar din orderlänk här

    Har du frågor om detta vänligen kontakta kundservice på telefon: 085 2503 870 eller mail: info@lampemesteren.se

    Köpgaranti

    Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något skulle gå fel. Denna Köpgaranti är gratis för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss.

    Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom 60 minuter efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är gratis och tar bara ett par minuter! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag

    PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.

    PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader utgår ingen ersättning.

    På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta användarvillkor som gäller.

    Ja tack, ta mig till PriceRunner för registrering av Köpgaranti upp till 50.000 kronor!

    Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

    Vid reklamationer betalar vi returkostnaden, du ombes därför att inte returnera dina varor innan din reklamation blivit godkänd hos oss.

    Varan skickas till:
    Lampemesteren.se
    Birkemosevej 18
    6950 Ringkøbing
    Danmark

    Reservationer

    Lampemesteren.se reserverar sig för utsålda varor, tryckfel, stavfel, leveransändringar ifrån våra leverantörer samt förseningar som Lampemesteren.se inte kan kontrollera.

    Vi förbehåller oss även rätten till att avvisa beställningar där mängdrabatter, medlemsrabatter och individuella rabattkoder kombineras.

    Presentkort

    Presentkortet kan utnyttjas vid köp utav lampor eller tillbehör. Presentkortet är inte personligt utan kan användas utav flera parter.
    Presentkortet är giltigt i 3 år ifrån utförandedatum. Presentkort kan ej lösas in mot kontanter.
    Ångrar du köpet av ett presentkort så kan det returneras till oss inom 14 dagar efter att ordern är lagd, och vi återbetalar hela beloppet. Restbelopp under 50 kronor utbetalas via banköverföring.

    Rabatter

    Rabattkoder och andra rabatter kan inte kombineras med fördelskort de kan heller inte användas på redan nedsatta varor. Var också uppmärksam på att rabattkoder och andra rabatter inte kan användas på produkter från Philips Hue.